Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Úřední hodiny úřadu Městyse Nezamyslice - vánoce 2024
31
Úřední hodiny úřadu Městyse Nezamyslice - vánoce 2024
Dočasná změna hodin pro veřejnost - Pošta Nezamyslice u Prostějova
1
Úřední hodiny úřadu Městyse Nezamyslice - vánoce 2024
2
Úřední hodiny úřadu Městyse Nezamyslice - vánoce 2024
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    pondělí a středa 7:00 - 11:30  12:30 - 17:00
    úterý a čtvrtek 7:00 - 11:30  12:30 - 15:00
    pátek 7:00 - 11:30
  2. Telefonické podání: pevná linka - +420 582 388 119
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu podatelna@nezamyslice.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Úřad městyse Nezamyslice, Tjabinova 111, Nezamyslice 798 26

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

  • jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    pondělí a středa 7:00 - 11:30  12:30 - 17:00
    úterý a čtvrtek 7:00 - 11:30  12:30 - 15:00
    pátek 7:00 - 11:30
  2. Telefonické podání: pevná linka - +420 582 388 119
  3. Poštou na adresu Úřad městyse Nezamyslice, Tjabinova 111, Nezamyslice 798 26
  4. Elektronicky na e-mail: podatelna@nezamyslice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
  5. Elektronicky datovou schránkou: czhbcg2
  6. Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Úřadu městyse
  • Poštou na adresu Úřad městyse Nezamyslice, Tjabinova 111, Nezamyslice 798 26
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Přehled podaných žádostí a odpovědí dle zák. č. 106/1999 Sb.

Sazby za poskytování informací

Položka Sazba

za mimořádně rozsáhlé vyhledávání - hodina práce

(účtuje se každých započatých 30 min.)

250,- Kč
fotokopie nebo výtisk existujícího dokumentu  
- jednostranně formát A4 2,- Kč/ks
- oboustranně formát A4 3,- Kč/ks
- jednostranně formát A3 5,- Kč/ks
- oboustranně formát A3 7,- Kč/ks
- kompaktní disk (CD) 20,- Kč/ks
ostatní náklady, včetně poštovních dle skutečně vynaložených nákladů

Formuláře